Hoger komen in Google


Wat je zelf als internet gebruiker vast merkt is dat je naar de eerste paar resultaten van google kijkt. Dit omdat de eerste paar zoekresultaten het meest relevant zijn.

Jij wilt dus met jouw website daar boven in de zoekresultaten komen.

Om hoger te komen in Google zijn een aantal punten erg belangrijk:


Wat moet jouw pagina bevatten:



  •  Pagina titel

  • Pagina description

  • Maximaal en minimaal 1 H1 tag (per pagina)

  • Juiste H-tag structuur (juiste hiërarchie)

  • Alle afbeeldingen moeten een alt-tag bevatten

  •  Juiste zoekwoord strategie


Paginatitel


De pagina titel is de titel die getoond wordt in de Google zoekresultaten. Deze titel moet dus uitnodigend zijn, maar ook vertellen waar jouw pagina over gaat. Het is er hier ook belangrijk om jouw belangrijkste zoekwoord op te nemen.


Pagina description


De pagina description is een korte beschrijving van jouw pagina. De bezoeker moet door het lezen van deze beschrijving weten waar jouw pagina over gaat. Het is overigens erg belangrijk jouw zoekwoord waar je op gevonden wilt worden in deze pagina description op te nemen.


Maximaal en minimaal 1 H1 tag


Jouw pagina moet maximaal en minimaal een H1 tag (header tag) bevatten. Dit is veelal de belangrijkste kop op jouw pagina van je inleidende tekst. In deze header tag is het ook van belang jouw meest belangrijke zoekwoord in deze tag te verwerken.


Andere Header tags


Er zijn veel meer header tags dan alleen de H1 Tag. Bijvoorbeeld de H2, H3, H4, H5 of H6. Deze kan je gebruiken om de overige alinea’s een juiste kop te geven.

Hou er hier rekening mee dat je wel een juiste hiërarchische structuur aan houdt. Dus niet H1, H2, H6 maar H1, H2, H3


Afbeeldingen


Afbeeldingen op een pagina zijn erg belangrijk (a picture says more than a thousand words).

Google snapt afbeeldingen alleen niet. Die weet niet wat een afbeelding is en hoe deze eruit ziet. Om dit duidelijk te maken bij Google kunnen we aan de afbeelding een alt-tag toevoegen. Zorg ervoor dat je in deze alt-tag aangeeft wat de afbeelding precies is.


Juiste zoekwoord strategie


Bezoekers komen op jouw website door een zoekterm in google te plaatsen. Het is dus belangrijk om te weten welke zoektermen of zoekwoorden jouw bezoekers gebruiken. Deze zoektermen kun jij dus gebruiken in je paginatitel, pagina description en je inleidende tekst. Op deze manier vertel je Google dan ook waar jouw pagina over gaat.

Het is overigens niet de bedoeling dat je jouw pagina vol zet met zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden. Dit noemen ze keyword stuffing. Dit wordt door google afgestraft.

Om te weten welke zoekwoorden in jouw branche veel gebruikt worden door bezoekers kun je gebruik maken van de keyword planner van Google. Hierin staat onder andere het zoekvolume.


Shorttail zoekwoorden


Shorttail zoekwoorden zijn zoekwoorden zoals: bank, lamp, televisie etc. Dit zijn zeer specifieke zoekwoorden die erg veel tijd kosten om goed op te ranken. Dit omdat het zoekwoord ‘bank’ van alles kan betekenen zoals een bank om op te zitten, een bank om geld bij te pinnen.

Het is dus geen makkelijke manier om goed te scoren in google.             


Longtail zoekwoorden


De kracht zit meer in de longtail zoekwoorden. Met deze zoekwoorden kun je dus veel specifieker in gaan op je product.

Voorbeeld longtail zoekwoord: Rode leren hoekbank met stalen poten.

Als je zoekt op deze term zoek je specifiek op een product (jouw product). Op deze manier krijg je meer bezoekers naar jouw website en is je conversie percentage vele malen hoger.


Vragen? Neem contact met me op via info@pixelgenie.nl

hoger komen in google